Jak zrobić rodzinkę bałwanków na choinkę :)

Witajcie kochani! Moja ostatnia choinka z płatków kosmetycznych przypadła Wam do gustu o czym świadczą pozytywne komentarze dlatego poszłam za ciosem i z płatków kosmetycznych zrobiłam rodzinkę bałwanków.


Krok po kroku opiszę Wam jak je wykonać.

1. Do zrobienia brzuszka bałwanka potrzebne nam będą dwa płatki kosmetyczne w normalnym rozmiarze. Główkę robimy z dwóch płatków, które nieco przycinamy nożyczkami.


Z płatków wycinamy także rączki.



2. Następnie zszywamy główkę białą nicią tak żeby na końcu zostawić sobie mały otwór do wypełnienia watą. Po wypełnieniu watą zszywamy do końca.




3. Teraz w brzuszek wszywamy głowę bałwanka i rączki. Wnętrze brzuszka także wypełniamy watą.  






4. Teraz kiedy ciałko bałwanka mamy już zrobione przystępujemy do ozdabiania. Oczy i guziki wyszywamy lub malujemy flamastrem. Ja jednego bałwanka wyszyłam ale na kolejnych już malowałam mazakiem.


Każdemu bałwankowi możemy także od razu przykleić nosek (ja robiłam to później) klejem na gorąco. Do zrobienia nosa wykorzystujemy cienką tekturkę wyciętą w kształt trójkąta, którą potem malujemy na czerwono.

Szybciutko napiszę jak ozdabiamy poszczególne bałwanki.

Bałwanek Mikołaj.


Czapkę i worek wycinamy z tekturki. Czapka musi być dwustronna żeby w razie obrócenia się na choince bałwanek łądnie wyglądał.  Następnie malujemy je na czerwono farbą lub mazakiem i przyklejamy klejem na gorąco. Z kawałka płatka robimy pompom i dół czapki.

Bałwanek z czapce i kapeluszu.



Czapkę, kapelusz i muszkę wycinamy z tektury, malujemy na czarno i przyklejamy. Rózgę bawłanka w kapeluszu zrobiłam z brzozowych gałązek.

Bałwanek w nausznikach.


Pompony od nauszników robimy z tekturki pomalowanej na czerwono natomiast ich łączenie z papierowej rurki. Szaliczek mojego bałwanka zrobiony jest z czerwonej wstążki.

5. Na koniec do każdego bałwanka przyklejamy sznureczek żeby łatwo było go zawiesić na choince.






Mam nadzieję, że mój kursik jest czytelny i komuś się przyda.
Serdecznie Was pozdrawiam :)

Komentarze

  1. Są świetne;)Po co fic?!:)))Dzięki za zgłoszenie do konkursu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No no no, ale wspaniałe wykożystanie płatków, w życiu bym na to nie wpadła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu bardzo fajny pomysł,takie płatki to chyba każda ma w domu ,więc spokojnie można zrobić rodzinkę bałwanków:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne bałwanki :) z dzieciakami można zrobić

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik! Życzę powodzenia w konkursie :) Pięknie tu, więc rozgościłam się i zostaję na dłużej :) Pozdrawiam cieplutko :) A.J. z http://skrzydlatachatkaaj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne bałwanki! Ten z nausznikami jest wręcz przesłodki! Kapitalny pomysł na prostą w wykonaniu dekorację. Pozdrawiam, Ania (kreatywnyslub.com)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuje serdecznie za każde miłe słowo :)

Popularne posty z tego bloga

Jak szybko zrobić pojemnik na herbatę - kursik

Przedpokój w stylu morskim.

Stół i krzesła do jadalni po metamorfozie